onsdag 9 juli 2008

Doris

Nåt är fel på Doris, jag känner det och jag ser det.
Tumultet i fredags med kollegans hund tyckte jag var rätt ok, jag menar, han kom nära maten och så markerade Doris. I söndags kom svärmor med sin hund och Doris talade om i vanlig ordning att hon är äldst..men sen gjorde det två gånger till, brutalt och Lovis skrek och Doris gav sig liksom inte.
I går flög hon på Esther bakifrån, när hon satt och kissade, Esther skar upp sig på halsen mot nåt. Efter alla dessa attacker har jag märkt en frånvaro i Doris, som om hon inte fattar vad som hänt. Hon verkar arg, irriterad och jag undrar om hon är sjuk på nåt sätt. Veterinären trodde att det kunde vara nåt fästingburet.
Jag känner att hon inte är som vanligt, men nu åker jag på läger till veckan så får vi se sen.

Trist, men vi får se vad som händer.

Inga kommentarer: