tisdag 8 juli 2008

En gäst i huset

Kommer upp på övervåningen och där sitter en björktrast med vingen pekande åt fel håll, i övrigt oskadd. Det visade sig att den suttit där hela dagen då katten dragit in den på morgonen. Pelle hade sett att det var fjädrar på golvet, men inte tänkt mer på det.
Så istället för att göra processen kort så får den stackarn sitta där uppe och katterna ligger I SÄNGEN OCH SOVER!!!!!!!!! Dom tittar lite slött på mig när jag kommer upp. Fågeln sitter på golvet, som om dom skaffat ett trevligt litet husdjur?! Vilken skräck, den sprang iväg när jag kom upp såklart, men gjorde katterna en ansats? Nej, Fia låg kvar i sängen och tvättade sig, Milou kom upp och kollade lite surt när jag tog den, som om han skulle haft den kvar? Som snacks eller vaddå? Jag kan ju tänka mig att Milou lattjat lite med den, gått iväg och lagt sig, lattjat lite till. Snacka om nöjesplågare.

Så vad fick jag göra??? Lägga den i en påse och slå ihjäl den, verkar som om jag inte gör annat än dödar djur just nu.... En sida som jag helst inte vill utveckla.

Vad ska jag finna när jag kommer hem idag???

Inga kommentarer: