måndag 7 juli 2008

Slakt av tupp och en skjuten grävling + 700 kr fattigare..

Helgen bjöd på mycket dramatik.
Fredagen flög Doris på min kollegas papillion... hon tyckte att han kom för nära vår mat och då fick han sig en känga, Doris ena tand gjorde ett hål i hans läpp. Ilfart till Albano, 1500 spänn som vi glatt delade på... jippi. Min kollega inte så glad över att min hund bitit, men jag sa att om Doris bitit hade hela läppen varit av. Så det hela var bara en markering som slutade lite illa.

Lördagen gick lugnt förbi, solen sken och det städades hos fam. Ek.

Söndag: Alva på cykel, Jona på sin traktor, hundar och så traskade vi fram på cykelvägen... Doris stelnade till, det var nåt i diket, jävlar, en huggorm?
Men när jag kommer fram sveper nåt grågult haltande över vägen in på grannens tomt, en grävling! Skadad, vi sprang över till grannen, och han kom till undsättning och sköt den, vi kollade in den, hundarna trodde att det var deras byte. Och barnen sa att den blöder och sen förklarade jag att man måste hjälpa skadade djur så att dom inte lider.

Kvällen kom och min ena dvärgtupp fick spel för tredje gången, först hade han attackerat mig, sen Jonatan och till slut Alva, så jag nackade honom. Jag sa att det var en gång för mycket!

Välkommen till vildmarken hos Ek!

1 kommentar:

Pia Malmström sa...

vilken dramatik! Va kul att läsa om din vardag, jag kan se och höra dig framför mig! Själv skulle jag aldrig ha tid och ro att använda min blogg(har gjort en som test innan jag skulle undervisa i det, kommer inte ihåg namn eller ngt) Här är det ledighet, har varit en solvecka i Lillstugan. Ska ni till Värmland, snälla kom till oss i Lillstugan då! Nu är det regndagar o vi är hemma i K-d. Tråkigt att Charlie blivit sjuk. Kramar P