måndag 8 oktober 2007

Katten också

Så ramlade det in ytterligare ett djur i vårt hem. En vit liten kattunge, upphittad på Olsäters såg i Värmland. Jaa, efter en svår övertalning (NOT) så fick den flytta hem till mig/oss. Jag fick en åthutning av min man :-), men nu är den kvar och ikväll ska vi vaccinera och fixa den lite hos veterinären.

Helgen har varit kanon! Hade besök från Värmland, Maria och Niclas med sin son Alexander, vi hade så himla mysigt! Pratade mycket och drack vin, jag kom hem med hästen så barnen fick rida. Tyvärr gick helgen alldeles för fort, som alltid när man har rolligt.
Barnen lekte så bra och det var så harmoniskt, lite Sound of Music-feeling *skrattar*

Men nu är jag på jobbet igen och har fått beviljat en kurs. Ska få gå Viltrehabiliteringskurs i Kungälv! Ska bli så himla kul och framförallt intressant. Kommer väl hem med ett gäng skadade fåglar...... :-)

//Petra

Inga kommentarer: