torsdag 4 oktober 2007

10-dagar

Japp, nu har jag anmält mig. 10 dagar med positivt tänkande, måste verkligen komma ur mitt neggo-tänkande, som jag tar till hela tiden.
Äh, det låter värre kanske än vad det är, men ni vet, ibland går det inte att hejda.
Som häromdagen, när jag gick med hundarna, lösa som dom alltid är. Bäast som jag går där, så kommer en cyklist på cykelvägen, bara där kan man ju bli förbannad.... på tävlingscykel, svischar förbi i 110 och skriker åt mig att koppla hundarna. Eh? Är jag den enda i världen som inte har ögon i nacken? Borde jag ha vetat om att han skulle komma farande? Hundarna for omkring och blev upphetsade, ville jaga såklart, jag kallade in, men det räckte inte. Han var fullkomligt vansinnig.
Jag kände hur tinningarna bultade och jag fick verkligen stålsätta den primitiva känslan av att vilja döda..

Detta retade mig så till den grad att jag tog det med mig hem, så dumt! Förstörde hela kvällen.

Mest synd om cyklisten egentligen som är så arg på allt.

Inga kommentarer: