måndag 29 september 2008

Helgen!

Japp, så var det odlingsfest och jag kom tvåa...vi var bara två som lyckats driva upp Squash, som var årets planta. Men nästa år är det Richtarnas tur att bestämma tävlingsbidrag.

Helgen gick fint, festen var kanon, vi sjöng alla och spelade gitarr, inte klokt va fint man sjunger kl. 1 på natten. Vi ragglade alla hem vid 2-snåret och ja, söndagen blev lite seg, men npg var jag upp 5.30 och matade lammen, kände mig alldeles svajig.

Nå, vänner hur känner ni inför november? EN FEST?????

Kram på er

3 kommentarer:

cattis sa...

Låter riktigt kuuul med skördefest, som det var i gamla tider, ja menar på den gamla goda tiden när far i huset skötte åkern och frun, ja du drev upp grödorna som ni skulle äta....Skördefest hade man även då med största årets planta och fest som heter duga, ja på den gamla goda tiden.....
ja tycker det låter som du är minst 70 men det är väl ett tag kvar va?
Fest låter gött, du vet att jag gillar lite vin och sånt, var skulle vi va då?

Eva sa...

Kanon!! En fest är ju aldrig fel.
Frågan är ju var alla hundar, ungar o vuxna :)ska få plats, kanske där du höll din 30-årsfest?
Vi får klura på detta kul vore de i allafall.

Petra sa...

Jaa, nog är jag gammal alltid Cattis, minst 40...hahaha! Ett alternativ är ju att vi går ut och dricker vin eller så hurtar vi ute i naturen och gör något kul med ungar, hundar och grillar korv.

Men Eva, det var ju 35-årsfest...hihihi, fast jag känner mig ung när du skriver så!

Jag kommer med förslag jag med!