måndag 8 september 2008

En bra chinchilla är en död chinchilla....

....iallafall enligt Doris. Efter en långt och komplicerat samtal för en vecka sen, lyckades jag få med mig en chinchilla hem. Kvinnan ifråga som ringde, sa upprört att hon hittat en hamster i sin sons lägenhet och hon tyckte att jag skulle hämta den. När jag förklarade att vi inte gör sånt ifrågasatte hon varför vi kallade oss Djurskyddsförening.... Jag gav upp, åkte till T-centralen och fick en kasse med en låda och i där satt.....en chinchilla!?
Ok, den fick komma hem, jag gjorde i ordning voljären, sen undrade jag vads som skulle hända. Jag ville inte ha den, jättesöt, men bitsk och plötslig och läskig. Efter att dess ägare hört av sig och sagt att hon ville ha tillbaka den, så väntade jag i tre dagar. Hon kom aldrig, kvinnan som lämnat in den var hennes fd svärmor. Hon tyckte inte att hennes svärdotter skulle ha den tillbaka och ja, vad skulle jag göra om hon kom????
Hon kom aldrig, chinchillan smet ut och Doris klippte den.....så var det hela över och jag är glad........

Jaaa, har man en råtthund så har man, fast jag vet inte vart Pappillon kommer in, men råtta som råtta.

Inga kommentarer: