måndag 8 september 2008

Goda vänner

Hela förra veckan låg jag i världens förkylning, fick Cocilana, en host medicin som låter en kliva in i dimman och komma ut lite friskare...gött som vi säger i Värmland.
På onsdagen kom en mycket god vän på besök från Årjäng, vi har gått på Kyrkerud ihop. En helt fantastik människa och vi drack vin och myste. Jag blev så inspirerad när hon var här, fick världens lust att måla! Tack Kattis!
Vi har haft så himla trevligt, gått på utställning, ja, jag vet att jag var sjuk och det fick jag betala dyrt genom att bli liggande hela kvällen.....men det var det värt.
Panduro var vi på och hittade kul grejor. Sen ragglade jag hem, urdålig! haha!

Men igår skissade jag upp ett skepp hos Jona och en häst hos Alva, ska måla ikväll.

Michelangelo!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Japp, det är som vanligt, Petra drar i sig den årliga Cocilana-kuren. Pivo har flyttat, det var stor sorg i onsdags kväll. En hängiven whippethundkvinna i Forshaga har blivit hans nya mamma och på köpet har han fått två nya småbrorsor (whippar), jag pratade med henne tidigare idag och hon sa att det gick så bra. Dom hade gått en 1,5 timmes promenad i skogen och nu låg alla tre hundarna i en hög i soffan. Bättre kan han ju inte få det! Jag tror att han kommer bli som en ny lycklig hund. Sköt om dig och din förkylning. Kram Pia

Petra sa...

Oj!, Starkt att klara av det, men som du säger, han kommer att få det bra!
Kram!!!!!!