måndag 22 juni 2009

I´m alive!

Förra helgen kom Doris uppfödare och bodde hos oss, han skulle gå massageutbildning för hundar, så jag fick inget smakprov där...Han hade med sig Doris systerdotter Lisa, en sån ljuvlig hund! Hon skulle blivit mamma om hon inte haft BC på höfterna. Nästan så jag skulle strunta i det bara för att få köpa en valp efter henne....
Erik fick träffa min granne och när dom satt och pratade så Erik att Doris hade kunnat gått långt...JAG VET! Jag har inte haft ork eller tid att träna jämt, men vi har gett henne att bra liv ändå. Jag vet att hon har kapacitet att gå långt, jag vet.
Men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Mitt i allt hade jag rörigt hemma och två barn och jag drog igång att städa, då säger Erik: Helen skulle få spunk om det såg ut så här hemma.... Öh, hur då? Lät som vi hade stampat jordgolv. Nåja, alla har inte tid att ha kliniskt rent. Men, men, lite skit i hörnen har ingen dött av.
Om två veckor ska jag på Schnauzerläger och det ska verkligen bli kul, med eller utan ambitioner så är jag fullständigt nöjd med Doris som hon är.

Inga kommentarer: