tisdag 11 mars 2008

Jag äter kött

Snart kommer jag att klassas som massmördare som äter kött, om man lyssnar på alla veganer så äter jag alltså upp mina barn och släktingar. korna.
Jag måste tillstå att jag är innerligt trött på att tjat om att sluta äta kött.
Frågan är inte om man ska äta kött, ska man äta DET HÄR köttet. Man kan välja att köpa från gårdar som har egen försäljning, då kan man se hur djuren har det och man behöver inte förfasas över djurtransporter där djuren lider och dör en plågsam död.

Jag har nu i flera veckor sett filmer från peta.tv om hur djur slaktas på så grymma sätt att jag övervägde att bli vegetarian. Halal och Kosher slakt innebär att djuren snittas och förblöder, utan bedövning. Allt för religionen, visserligen tillåter Halal bedövning, men i hur stor utsträckning det används, det vet jag inte. Här i Sverige tillåts inte Halal utan bedövning.

Det hjälper inte om jag blir vegetarian, djuren slaktas ändå. MEN, man kan välja rätt kött.

http://www.savethesheep.com/

Här kan ni se den vidriga filmen om hur djur slaktas i Mellanöstern, kanske kan det få er att tänka på vad ni köper...

Inga kommentarer: