tisdag 26 maj 2009

Nya husdjur

Ja, så ringde en kvinna, hennes vän Lennart hade dött och lämnat efter sig två sköldpaddor, en rysk och en grekisk landsköldpadda. Hur det nu blev så kom dom med mig hem och traskar nu omkring i ateljén i väntan på att polisen överlåter dom på mig. Jag hade tänkt att jag skulle ha dom och sen skulle nån hämta dom. Men nu kommer dom alltså att hamna hos mig. Men dom är i dåligt skick och Roslagstulls djurklinik hade redan 2007 rått Lennart att avliva den ena av dom. Så, jaaaa för många år sedan blev jag lovad av min faster att jag skulle få hennes sköldpadda Pyret. Det rann ut i sanden, men nu har jag då fått sköldpadda....äntligen...... men jag har spekulanter, jag känner att sköldpaddor inte är vad jag behöver just nu. Även om dom är helsköna, så är det krångliga djur som behöver ha UV-ljus, kalk och en massa värme, terrarium. Hm, vart ska man ha sånt??? Nä, det blir inget av med det.

Men, men, när en barndomsdröm går i uppfyllelse så är det lätt att bli nostalgisk :-)

1 kommentar:

V sa...

Åh. Jag skulle verkligen vilja ha en grekisk landsköldpadda. Hur mycket skulle du ha för den?

(svara på min mejl: vendelarundberg@hotmail.com)