fredag 6 mars 2009

När man behöver hjälp..

En kvinna ringde och grät i luren, hennes katt var så sjuk och hon hade inte råd att avliva den. Katten var 20 år och hade precis fått en behandling för 4000 kronor, kvinnan hade inga pengar kvar till avlivningen. Katten klarade inte mer och hon kände att det var dags.
Jag tog på mig att ringa och kolla upp kliniker för att få avlivningen gratis och hamnar på Arninge Djurklinik som sa att självklart, vi ordnar detta!
Kvinnan kom dit. och alla var så snälla och förstående, jag ringde henne idag och frågade hur det var. Hon var så tacksam och visste inte hur hon skulle tacka mig. Jag sa att det var nog med att det ordnat sig, det var tack nog. Hon var så gullig.

Livet tar sin vägar ibland, jag kan gå hem med vetskapen om att ha hjälpt två människor i nöd denna vecka. Man behöver inte göra stordåd som kommer i tidningen för att det ska vara värt något. Det jag har gjort för Eivor och Simon var värt allt för dom och det räcker för mig.

En kan inte göra allt, men alla kan göra något...

Inga kommentarer: