onsdag 14 januari 2009

Jonatan

När jag bad dagispersonalen att hålla koll på Jonatan, för att han är lite jobbig, så tänkte jag att jag skulle vara en sån dör bra mamma. Ni vet som inte tror att mina barn ALDRIG gör nåt, utan jag skulle verkligen vara öppen för allt.
Det blev helt galet, jag bad dom att skriva upp allt som skedde under dagen, eftersom min son vanligen är helvild hemma och slåss, ja, grabbig helt enkelt.

Vad blir då kontentan av detta? Jo, att dom rapporterar ALLT och då menar jag verkligen allt: "Han petade på Maja"..."Han tittade ont", ok, jag känner mig helt jävla paranoid. Man skulle ju kunna vänta sig att dom skulle vara proffsiga och urskilja vanliga pojkstreck. Men, men, inte då. Ja. ja, ni fattar, det är lätt att gräva sig en grop. Men å andra sidan, jag gillar killen, han har attityd. Synd att dom tar allt helt fel och tror att han gör allt för att jävlas. Men jag vet att han inte är elak.

2 kommentarer:

cattis sa...

ja ja klaga du, men det var som sagt du som bad om det..Brist på komunikation eller?
Ja vet hur det är min son var likadan ända tills högstadiet då blev det lugnare men lugnare på ett tråkigt sätt, när han var liten hade man iallafall koll på honom sen blev det noll koll och ingen berätta nåt om vad som hände heller, inte alls bra visare det sig senare. Var glad att de berättar men du kanske ska förklara mer vad du menade?

Petra sa...

Hihi, ja men va fan, ska inte dagispersonal vara så proffsig att dom kan se vad som är värt att rapportera eller inte???
Vi har ju pratat och pratat om allt och jag kände att vi alla hade koll på läget, men tydligen inte.
Jag har full förståelse för att det är mycket omkring dom, men jag känner att jag får ta all skit och då även för barn vars föräldrar dom inte kan säga till. Det är nog lätt att det blir så, dom känner att dom kan prata med mig....
Jag får ta ett snack till med dom, men jag gillar verkligen personalen och ungarna älskar dagis. Så ah, jag menar, vissa dagar orkar man bara inte.
Kram på dig min goa vän!