fredag 13 juni 2008

RED HOT CHILIPEPPER

Fredagen den 6 juni.
Jag var i år igen funktionär på Väsby Brukshundklubb, speaker, ni vet:"-In på banan har vi nu nummer 16 som är en papillon vid namn Ettan och det är Eva Karlsson som tävlar...Lycka till".... Osv osv osv i typ 9 timmar, hela dagen satt jag i solen. Pernilla en tjej sa att jag skulle smörja mig, vilket jag gjorde...ansikte och axlar....men INTE armar bröstet (hade ett linne på mig). Blev jag röd eller blev jag röd???? Brände upp mig så in i helvete....
Lördagen den 7 juni.
Vi åkte på bröllop till Borås, och jag var så uppbränd att jag fick cortisonsalva och hade ångest, ont och ville dö..... När alla tyckte att det var såååå varmt så FRÖS jag.
Dagarna har nu gått och nu flagnar jag, ömsar som man skulle säga om jag var en ödla. Och tror ni att jag fick nån tröst av min man????
"- Du gör såhär varenda gång du är funktionär!"
Gör jag? Har förträngt antagligen....kanske lär jag mig, kanske inte.

Nu är huden så rynkig att det ser ut som om jag är en gammal tant...brännskadad.

Nu är det helg!

Inga kommentarer: