måndag 16 juni 2008

Fåglarna

Minns ni Hitchcocks fåglarna?
Jag fick en sån upplevelse på vår innergård nyss. Där går nämligen en liten liten måsunge omkring och piper efter mamma och pappa...övergiven trodde jag och gick ut. Och blev följdaktligen attackerad av mamma och pappa mås!
Så jag skulle sätta upp lappar och förklara för alla i huset att ungen inte var övergiven utan vi alla snällt får vänta i fyra veckor tills den flyger iväg (ingen kan alltså vistas på innergården under den tiden)....jag smög ut och hann sätta upp två lappar innan jag hörde dödskriet:ATTACK!!!!!!!! Jag kastade mig in i trappuppgången och måsarna störtade förbi. För att sätta upp resten av lapparna så fick jag helt enkelt skydda mig med ett paraply! HAHAHA!
Paraply undrar ni, vad tror ni måsar använder för vapen??? BAJSA, inte så mysigt.

Ja ni, men nu vet jag det, att måsungar redan efter två dagar kan hoppa ur boet och så tar mamma och pappa hand om dom genom att mata dom på plats. Men akta er för att komma för nära!

Idag är det lugnt på jobbet, mest samtal om fåglar.

Planer inför midsommar? Värmlandsbesök, gitarr, vin, kan det bli bättre?

Inga kommentarer: