torsdag 19 juni 2008

Ensam på jobbet

Vad gör jag då???
Slappar. läser lite, Doris ligger och vilar, en sån slapp dag!
Kaffet står varmt och gott vid mig och doftar undebart, enligt en undersökning i USA (detta fantastiska land...hm) så är kaffe JÄTTEBRA att dricka MYCKET av, speciellt för KVINNOR. Kan inte bli bättre, alltså behöver jag inte dra ner på mitt kaffeintag.

Och för er andra som undra om det är tillåtet med bågskytte som jaktform, nej, det är det inte men det finns på förslag, så vi ska alltså back to nature och leka Robin Hood nu också för att skjuta djur. Jag är inte emot jakt, men det är svårt att träffa rätt med pil och när vi nu har effektiva vapen, varför inte låta bågskytte vara en tävlingsform, inte en jaktform.
I Danmark och Åland är detta tillåtet. Men man kan ju hoppas att det inte blir det här. Jag kan just tänka mig hur jägare efter år av träda ska damma av pilbågen och skjuta hej vilt.... fast ok, jag överdriver, det var ju inte så lätt att få tillstånd till bågskyttejakt, men ändå. Är det humant och mindre smärtsamt? Måste vara mer effektivt med kula tycker jag än en utdragen död med pil. Behöver man fundera om det gör ont, kan man kolla valjakten med harpun.

Efter denna djupdykning i jakten så återgår vi till mindre allvarliga saker: Midsommar! Ikväll blir det ett glas vin eller två....
Värmlandsbesök och gitarr, jaa, det kommer att bli en kanon midsommar.

Har även fått en Brahma tupp av grannen, dessa blir runt 75 cm höga...har jag sagt nåt till Pelle...tänkte ta det efter nåt glas vin...hehehe.

Det är som vanligt hos mig, barn, djur och sällskapsliv.

Inga kommentarer: