onsdag 6 februari 2008

Skäll

I helgen var jag hästvakt och mina hundar var med mig. En ilsken dam skrek vilt när min labbe kom fram för att hälsa: "Nej, usch! jag tycker inte om när hundar kommer med nosen på mina nyrena ridbyxor!" Så stod hon över Kajsa och skrek, varpå jag sa åt henne att låta Kajsa vara så att hon struntade i damen. För ju mer man tittar på en hund desto mer vill dom oftast lugna ner personen i fråga. Hon skrek åt mig att:"Det är typiskt, du säger att hon inte är farlig, hon är så snäll och bla bla bla." Jag sa lugnt:"Nej, det sa jag inte, jag sa att du skulle låta henne vara."
Hon fortsatte: "Jag har fött upp hundar i många år, jag vet hur man ska göra..."
Jag sa då helt lugnt: "Och dom hade inga nosar eller??"
Då blev hon helt galen så jag bara vände och avslutade diskussionen.
HA HA HA HA!

Ja herregud, men, men om hon vill gå omkring och vara arg hela livet så ok, jag kan inte bry mig mindre.
Jag hade en härlig ridtur med hundarna springande bredvid!

//Petra, en glad en

Inga kommentarer: