fredag 8 februari 2008

Boktips

Läste en fantastisk bok, en självbiografi om en man vars fru får cancer. Ray Kluun, En sorts kärlek. Kan varmt rekommendera den. Grät floder och Pelle blev galen över att jag läser såna böcker.
Men ibland vill man läsa om livet, även om den var tragisk var den jättebra och vacker mitt i all bedrövelse.

För många år sen läste jag Liza Marklunds "Gömda", den var så fruktansvärd, jag kan inte tänka mig någon som läser den oberört.

Men för att pigga upp mig lite så läste jag Fannie Flaggs " En röd liten fågel i juletid", en sockersöt amerikansk historia.

Som pricken över i idag har Kajsa fått urinvägsinfektion eller nåt..... det bara rinner ur henne när hon reser sig upp.... jaaa, är det itne det ena så är det det andra...

2 kommentarer:

anna sa...

Petra,

Pelle har alldeles ratt!Du ska inte lasa sadana trista historier!
Roliga,soliga bocker hadanefter,ok!

Inget allvarligt med hunden hoppas jag?

Anna

Petra sa...

Nej, hunden var det inget fel på, åtminstone hittade dom inget, men vi blev 2600 kronor fattigare!

Ska läsa glada böcker i fortsättningen!