onsdag 2 januari 2008

Jag är inte annorlunda i år heller

Varför tror man att man ska vakna upp på det nya året och vara helt annorlunda??? Vad är det för idiotiska tankar som får en att inbilla sig att nu jädrar ska det bli annat av!?
Jag trodde att jag helt plötsligt skulle bli morgonpigg och hoppa upp klockan 5 och dra ut med hundarna på promenad och jag skulle naturligtvis gå med stavar. För att få igång kroppen ordentligt, äta frukost, väcka barnen, lugnt klä på dom och sen till dagis....
Vad händer första dagen på det nya året och livet????
Försover mig!
Jag flänger omkring näck i huset och letar kläder till barnen (som jag sa att jag skulle gjort iordning kvällen innan..HA) packar väska, klär på och sen får Pelle dra med dom till dagis. Jag blir såklart sen för jag måste ju rimligen duscha och klä på mig, ge hundarna mat, ut med dom och sen kan jag åka.....

Imorrn ska jag gå upp i tid....yeah right. lika bra att fokusera på sånt som jag faktiskt kan klara av.. Jag är hopplöst morgontrött. Kan man bota det på nåt sätt?

Inga kommentarer: