onsdag 12 december 2007

Broknäsflickorna

Jag är uppväxt med Min Häst och har således läst serien "Broknäsflickorna".

Som av en händelse ska ju Wicke (min nuvarande häst som jag rider flytta) och jag står utan. MEN, för ett tag sen (typ 1 år) lämnade jag mitt telnummer till en tjej som behövde hjälp med sitt sto. Wicke skulle då flytta ett tag för att Anki skulle ha barn etc etc. Men i vilket fall som helst så hade jag ingen häst under den tiden utan nu helt plötsligt ringer Monika och vill ha hjälp. Och nu ska ju Wicke flytta igen för gott. Det roliga i den historia är att hästen jag ska hjälpa till med står på Broknäs och stallet ägs av en av tjejerna som serien "Broknäsflickorna" handlade om!!!
Konstigt va!?
Man blir liksom nostalisk.

2 kommentarer:

Anna/Kioskis sa...

Läste också Min Häst och Penny under uppväxten! Älskade framförallt Lena Furbergs serier för de var så sjukt bra tecknade. Minns Broknäsflickorna faktiskt. Och en hjärtegripande serie om en travhäst minns jag extra mycket, åååå vad jag grinat till den.

Petra sa...

Jaaa, visst har man bölat och älskat Lena Furbergs serier. Det känns konstigt att komma till en plats man läst om som en serie!