onsdag 17 november 2010

Nu är det dags..

.... att skriva lite, det var ett bra tag sen.
Jag sitter på jobbet, med min mugg fylld med kaffe och tänker på hur allt faller på plats till slut.
Jag har haft ett händelserikt år, med upp och nergångar, men som Peter Lemarc sjunger "Jag ska gå hel ur det här". Och man gör det, livet testar och man tar sig igenom och går starkare ur allt som sker.
Jag tror att dom (lyckligtvis få) som kommit i min väg och gjort mig illa, mått väldigt dåligt själva och har en taskig självkänsla. Jag har dock alltid haft svårt att släppa saker. Tyvärr har jag ett sjukt behov av att vara alla till lags och det får jag lida för ofta. Jag måste lära mig att släppa saker och inse att alla inte vill gott och att jag ibland kommer i vägen för dom. Som min kompis Bengan alltid säger: "- Släpp det där nu!" Och det får nog bli mitt mantra!

Livet är för kort för att hänga upp sig på småsaker.

Inga kommentarer: