onsdag 20 augusti 2008

Helgen

Så var det över, tillbaka till verkligheten, ska börja jobba på riktigt, ni vet, upp på morgonen i flera månader....
Men nu har svampen kommit, så jag ska ut i skogen med korgen och plocka Karl-Johan och kantarell! Hänger ni med?

Hos Ek har det fallit från lite djur, jag sålde finkarna, allihop, och det var en lättnad, kaninerna har nog dessvärre blivit rävmat... så dom är borta. Nu har jag endast ökenråttorna kvar inne, men ska jag väl få en liten tjej att ta dom. Så då försvinner alla burdjur och det är jätteskönt.
Jag har ju införskaffat mig höns nu igen och det är kul och lätt att ha...fast nu blev det ju så att det kläcktes en massa kycklingar...sådär 18 stycken! Så alltsomallt finns nu 37 höns..... ja som Pelle sa, varför kan det aldrig vara lagom av nåt? Och sen var det ju Pelargonerna.....40 stycken tror jag...om inte mer....
Tupparna ska rensas ut, minst fem ska bort, sen måste jag göra olika avdelningar så att mina fyra raser hålls rena. Pelle sa diskret att:"-Räcker det inte med en ras?" Öh, va? NEJ! :-)

Det fattas en get....

Ha ha ha ha!!!!

Inga kommentarer: